Soep van zwarte ogenboontjes




Enige tijd geleden kreeg ik van mijn zus wel een kilo ogenboontjes. Het was de bedoeling om daar een krans van te maken, maar aangezien ik geen ruimte meer heb voor wat voor krans dan ook,
ben ik er soep van gaan koken.
Het recept komt uit een joods kookboek van Marlena Spieler

De soep is friskruidig. 
De frisse smaak komt van de citroensap die erin gaat en de kruidige smaak
uiteraard van de kruiden zoals kurkuma en koriander.
De bonen lijken op ogen, wit met een zwarte pupil.
Je kunt ze kopen bij de natuurvoedingswinkel.

Het recept is te vinden op

4 opmerkingen:

  1. dat ziet er lekker uit ik had nog nooit van oogenboontjes gehoord joh .
    ben je andere blog ook gelijk gaan volgen leuk al die lekkere recepten .

    een fijn weekeind grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit ziet er heel smakelijk uit!!

    Je vroeg me op mijn blog of ik die krans zelf heb gemaakt. Ik maak al mijn harten en kransen zelf. Zo leuk om te doen. Ik sta oa mee op de fair.

    Ik wens je een mooi weekend toe
    Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor mij tot nu toe nog geheel onbekend, maar het ziet er wel heel erg lekker uit hoor.
    Ik wens je een heel mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook nog nooit van oogenboontjes gehoord, lijkt me een heerlijk stevige soep.
    Ik ben dol op soep en maak iedere week wel een pan vol.
    Ik ga een kijkje nemen op je receptensite.
    Fijn weekend en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen