Diane Arbus was een Amerikaans fotografe. Ze werd wereldberoemd met portretten van bizarre mensen, minderheden, mensen met afwijkend gedrag of uiterlijk, die zij met diep menselijk gevoel observeerde.
Naar haar leven is een speelfilm gemaakt "Fur", geregisseerd door Steven Steinberg met Nicole Kidman in de hoofdrol. Ik heb veel bewondering voor haar moed en doorzettingsvermogen en haar manier van fotograferen, vooral omdat de foto's in zwart/wit zijn gemaakt en dat spreekt me erg aan. De film heeft ook indruk op mij gemaakt en vind ik het een aanrader...

5 opmerkingen:

  1. Ik ken deze fotografe niet, maar ga zeker even naar haar werk googlen en bedankt voor de filmtip, wij kijken hier heel vaak films, dus deze komt ook op mijn lijstje.
    Fijne Paasdagen Hermine.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Zwart-wit foto's vind ik altijd erg mooi!! Bijzondere foto's. ♥ groetjes, Herma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Indrukwekkende post.
    Ook ik ken de fotograve niet en ga googlen..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kende haar niet, maar volgens mij heb ik een recensie gelezen in de krant.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Haikey,
    Heb haar even gegoogled, want ik ken haar niet. Lijkt me een bijzonder interessant mens geweest te zijn. Helaas veel te vroeg gestorven.
    Ik denk dat mijn dochter haar wel kent overigens, want die is gek van fotografen, zeker die naam gemaakt hebben met zwart-wit portretten...
    De film lijkt me dan ook zeer boeiend, ga ik even op mijn lijstje zetten hoor...
    Ik wens je alvast een heel fijn paasweekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen