Voorbereidingen Diner





Afgelopen weekend heb ik een etentje aangeboden gekregen voor mijn 50e verjaardag.
Mijn dochter en a.s. schoonzoon zijn twee volle dagen druk in de keuken bezig geweest om een diner voor 14 personen voor te bereiden.

Het menu bestond uit vier gangen:

voorgerecht
taartje van zelf gerookte zalm op een bedje van oesterzwammen en zeekraal

tussengerecht
bouillon van garnalen met gember en lemongras

hoofdgerecht
gepocheerde kabeljauw met champagnesaus
ravioli gevuld met groenten

nagerecht
creme  brûlée
sabayon van samling met gekarameliseerde appeltjes 
en 
balsamico met vanille ijs

Ik kan jullie niet omschrijven hoe ontzettend lekker dit alles was, maar jullie kunnen je er waarschijnlijk wel iets bij voorstellen ;-)

Klik hier voor het recept van de gerookte zalm

20 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend knap èn leuk!!

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een pracht van een verrassing, en wat zal het bijzonder zijn geweest, en overheerlijk.

    groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrlijk !!!,........toch ???.....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een leuke verassing !!!!En als ik het menu even door lees, dan moet het wel over heerlijk zijn geweest.....Ook hele leuke foto's van de koks in actie.....Leuk hoor !!1
    lieve groet.....Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk als je zoiets heerlijks krijgt voorgeschoteld door je kinderen. Vooral die ZELF gerookte zalm, heel bijzonder.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zalig, wat een heerlijke verrassing.
    Fijne week en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zooohooooohooooooo géén half werk!!!!! Wat moet dat zalig zijn geweest en enorm attent!!!!TOF!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd met de 'big 50'! Wat zal het allemaal lekker gesmaakt hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. was echt leuk 2 dagen koken,een prachtige avond echt gezellig

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helaas lust ik geen vis en jullie zijn er aan het menu te zien gek op! Het ziet er wel allemaal professioneel uit! Leuk om dat aangeboden te krijgen en ze zo in de keuken bezig te zien! Groetjes Peggy

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, klinkt goed Haikey! Wat lief van ze... Geniet nog lekker na!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lief van ze. En dat zal zeker gesmaakt hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Haikey,
    Wat geweldig lief van ze om dit op zich te nemen. Enorme klus lijkt me... Alleen daarom al wordt het zo geweldig gewaardeerd lijkt me, en wat zullen jullie ervan genoten hebben. Je hoeft het niet allemaal te beschrijven, ik kan me dat heeeeeel goed voorstellen.
    Ik wens je een fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat is fantastisch, wat ontzettend lief van ze!
    Van harte gefeliciteerd met je 50e verjaardag!
    Ze hebben er echt iets speciaals van gemaakt, het klinkt heerlijk en zo te begrijpen was het dat ook. Daar kan, echt geen restaurant tegen op!
    Wat moet dit alles je een enorm trots hebben gevoel geven. Complimenten voor je dochter en schoonzoon..die dit met zoveel liefde hebben voorbereid.

    Fijne dag!
    Liefs, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  15. die foto's vind ik gewedlig.... ik ben niet zo'n eter... maar de foto zijn geweldig!
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat was even culinair genieten...En wat leuk dat zij dat geregeld hebben!
    Leuke foto's ook!
    Groetjes KiKi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk lijkt het me, en niet alleen de gerechten maar ook dat er voor je gekookt word.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een ontzettend leuk én lekker kado! Gezellig om zo met de mensen die je lief zijn te genieten.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. knap hoor voor zoveel mensen koken
    Wat n werk !
    Heel lief ook

    BeantwoordenVerwijderen