Opbengst Koninginnemarkt!

Geen Petrus Regout servies en geen emaille, maar wel een mooie leren dokterstas en prachtige kussens van oud frans linnen. Omdat ze waterschade hadden opgelopen mocht ik ze voor een prikkie meenemen. Thuis gekomen heb ik ze voorzichtig los gehaald en stuk voor stuk gewassen. En zie weer helemaal schoon. De gebloemde kussenhoezen van GreenGate passen niet helemaal bij mij, maar omdat ze bijna voor niks waren heb ik ze toch maar meegenomen. Misschien dat één van mijn dochters ze wel wil hebben. De rietentas voor € 1,00 is altijd makkelijk voor mee naar de tuin.
De lamp kwam ik op de valreep nog tegen. Hij lag op een plaid en zowel de kleur als de vorm sprak me aan. Ik vond hem wel vintage. Ik heb nog een beetje afgedongen en voor €5,00 was ie van mij. Toen ik later de lamp wilde schoonmaken zag ik een label van Hans Agne
Jakobsson MARKARYD. Nieuwsgierig geworden ben ik op internet gaan zoeken en nu blijkt dat een bekende Zweedse designer te zijn geweest. Vooral in de jaren 60. De lampen zijn momenteel weer helemaal terug.  Heb ik toch nog een goede vangst gedaan!

Hans Agne Jakobsson (1909-2009) was een Zweedse ontwerper die in 1951 zijn eigen bedrijf oprichtte dat lampen produceerde die door hemzelf ontworpen waren: Hans-Agne Jakobsson AB, Markaryd, Zweden.

18 opmerkingen:

  1. De dokterstads en de kussens had ik ook niet laten liggen hoor.
    Leuk inkoop doen op deze manier.
    Fijne dag, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een heel gave buit! Helaas krijg ik mijn DP niet mee naar zo'n lekkere rommelmarkt, maar ik stap ook graag de kringloop binnen! Die lamp doet mij denken aan mijn eerste lamp, een oranje bol met zo'n zilverkleurige rand, nostalgie! Die kussens zijn ook geweldig,wat ben je goed geslaagd en wat gaaf dat je ze weer helemaal goed kreeg, nog een fijne dag,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe mij ook maar zo´n geweldige lamp cadeau, helemaal goed!! Zulke vintage stukken maken toch altijd weer een statement in je huis, eigenlijk meer zelfs dan bloemetjesdessins.
    Beste groetjes, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke vondsten zeg. Wat gaaf die lamp!
    Groetjes Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk hè, het struinen op een koninginnemarkt, heb zelf slibaardenwerk en een keulse pot en een aanvulling voor mijn gebak-etagère, heb ook gister gelijk alles afgewassen de planken gereorganiseerd, ja weer helemaal leuk!
    Jij ook veel plezier met je aankopen!
    Wil je het zien? Klik dan even naar mijn blog!
    groetjes marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldige aankopen hoor!!!........fijne zondag ! liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat gaaf!! En gewoon een echte design-vondst! Het klinkt altijd zo heerlijk interessant! Gave lamp!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die lamp lijkt elk moment op te kunnen stijgen :-P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ook al geweldig aankopen. En wie weet heb je inderdaad wel een bijzondere vondst gedaan met die designerlamp.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke spulletjes heb je gekocht. Ik vind die kussens geweldig.
    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat gaaf he ! En dat allemaal voor prikkies, what a treasures ! Oh wat is koninginnendag toch leuk, zouden ze om de maand moeten doen vind je niet ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb jij leuke en originele spullen gevonden. Die lamp zou ik niet zo snel uitzoeken vanwege de kleur maar die vorm....wat is ie leuk:-)

    Fijne week,
    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O jij bent ook goed geslaagd, dat is toch enig.
    Mooie spulletjes.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hai, Gut..wat leuk! Dank je wel voor de link naar Joris. Wat een schat. Was hij zo verwaarloosd? Jullie hebben hem toch nog wel?
    Wij hadden ook nog bij Basset herplaatsen gekeken en ik was ook helemaal verliefd op Gerrit, maar ik wilde hem niet scheiden van zijn zusje. Nu blijkt alsnog dat ze uitelkaar zijn gehaald. Kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik ze niet beiden heb opgehaald...
    Nou ik ga jullie volgens want je hebt een hele leuke blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt goed gescoord zeg! Leuk leuk!

    Groetjes, Ilona

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jij hebt goed buit gehad. Veel plezier ermee.
    Groetjes iris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie spullen hoor
    en die lamp
    doet je nog lang
    aan 30 april denken!!
    (de kleur) :)
    Geniet er maar van
    fijne week
    groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wauw die dokterstas wat mooi!! wat een gelukkie zeg!
    fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen