Eggs

Begin deze week wilde ik de heg snoeien toen er een merel uitvloog. Ik ontdekte een nestje met 4 eieren. De heggeschaar maar weer naar de schuur gebracht want het snoeien moet maar even wachten.
Vanmiddag zag ik opeens een eitje naar beneden komen. Gelukkig was deze leeg. Ze kruipen langzaam alle vier uit het ei, maar wat een prachtige kleur blauw! Het bracht me op een idee! Ik heb er een foto van gemaakt en daar bleef het natuurlijk niet bij... Kwarteleitjes uit een pot gehaald en ook voor de camera neergelegd. Heerlijk vind ik het om een beetje te stoeien en te groeperen. Het resultaat zien jullie hierboven...

13 opmerkingen:

  1. Hoi Haikey,

    De vogels zijn er vroeg bij dit jaar. Wij hebben nog maar net onze vogelshuisjes opgehangen. Je hebt mooie foto's gemaakt van de lege eieren!

    Lieve groet & een gezellig weekend!

    Madelief

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's...ik heb die groene lege dopjes ook wel eens in de tuin gevonden, prachtige kleur inderdaad!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige fotos!!
    Kei lief dat je de
    merel mag blijven!!
    Fijne zondag
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. vroege vogels dit voorjaar:))
    en je gestoei heeft hele mooie plaatjes opgeleverd!!

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  5. práchtige kleur blauw!!! Ik vindt ze allemal schattig....kocht er deze week een paar in poederroze....ook zo leuk......VOORJAAR!!!

    Liefs,
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De natuur kan zo ontzettend mooi zijn, dat blijkt wel weer.
    En wat was het vandaag toch genieten met dit weer, ook al was ik aan het werk (buiten).

    Groetjes Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk zag !! en zo mooie deze foto's.........prachtig gedaan hoor!! liefs van mij....xxx....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lijkt wel blauwgroen hele mooie kleur. Mooie foto's. Het is zeker genieten nu in de tuin.
    Groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige eieren en zo mooi op de foto gezet, fijne zondag,
    groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie paasfotos..

    Geniet van je zondag.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie kleur zeg, schattig hé die vogeltjes,..prachtig hoe de natuur werkt!!
    Groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie post, het doet me er gelijk aan herinneren dat ik nog even de vogelhuisjes op de tuin moet nalopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie foto`s van prachtige eieren....vooral die groene eieren die zijn echt prachtig!

    Liefs...

    BeantwoordenVerwijderen