Dennenappel kransen

Vorige week zondag ben ik samen met mijn zus en de honden naar het bos geweest. Natuurlijk hebben we gewandeld, maar dat was niet de enige reden. We hebben namelijk heel veel dennenappels gezocht. Mijn zus heeft een hobby namelijk kransen maken. En dat doet ze dan ook geweldig mooi! Steeds vaker krijgt ze verzoeken van anderen en heeft de plaatselijke bloemenwinkel de kransen van mijn zus in haar winkel assortiment opgenomen. Met een doorsnee van 50 cm zijn het dan ook zware jongens.



Vandaag ga ik ook met lijm en pistool en de gedroogde dennenappels aan de slag.
Mocht je belangstelling hebben voor zo'n zware jongen dan moet je me ff mailen!

20 opmerkingen:

  1. hij is heeeeel mooi, en je had gelijk zo'n extra gezellige reden om door het bos te wandelen, groetjes irma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtkrans.....
    Voor het ultieme najaarsgevoel.
    Fijne zondag
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend zeg, die krans, dat is een compliment waard. En jij succes met lijmen!
    Fijne zondag, groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat 'n plaatje........puur natuur.... en het heeft meerdere kanten, gezellig met je zus het bos in, creatief bezig zijn en wie weet....veel liefhebbers voor een prachtige eigengemaakte krans.

    Ik heb al jaren 'n kransje van denneappeltjes aan frans terrasstoeltje in voortuintje hangen en heeft door weer en wind dezelfde vergrijsde kleur gekregen als op jou foto,dat vind ik zó mooi!

    Succes met het knutselen, het is er vandaag echt zo'n dag voor als ik hier naar buiten kijk.

    Groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die is schitterend, en zowel met herfst als kerst te gebruiken. Erg mooi!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zo'n krans van dennenappels! Zal best een karwei zijn eer je zo'n mooie krans in elkaar geknutseld hebt! Veel plezier met het maken en pas op dat je je vingers niet brand aan de warme lijm...;-)
    fijne dag, groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi ... ik had er eentje met walnoten op de planning staan zodra mijn herfstgevoel er echt is, maar dit is ook een heel leuk idee.

    Groetjes en fijne zondag,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er mooi uit, hoewel ik ze naturel (bruin) ook prachtig vind. Zag er vorig jaar 1 in Engeland, met zo'n grote geruite strik erop. British Country-chic! :) Fijne zondag nog, en alvast een mooie week. Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige krans, ik ben wel heel erg geinteresseerd, wilde naar je mailen maar kan zo geen mailadres op je blog vinden. Dus doe ik het maar even zo. Wil wel graag weten wat de kosten zijn van een dergelijke krans etc. Je kan mij mailen op jeanette.harmsen@chello.nl
    Dank alvast voor je reactie.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  10. en dit zijn de leukste klussen!
    zo met een laagje wit erop... helemaal leuk! en hoe is die van jou geworden?
    groetjes
    Anita
    http://alle-mooie-dingen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi zeg, en met je hobby geld verdienen.

    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat heb je die prachtig gemaakt!!!
    knap hoor!!!!

    lieve gr. marja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi hoor! Wat een klus om te maken. Super!
    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Haikey, leuke bezigheid he? Lekker wandelen, moois rapen en daarna knutselen. Roos heeft er vorig jaar eentje kant en klaar voor me gekocht en zelf wit gespoten, ik heb 'm eigenlijk alleen in de kerstperiode hangen. Misschien moet ik 'm maar weer eens tevoorschijn halen :-0

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige krans, ook erg mooi voor de herfst en kersttijd. leuk met kerstballetjes :)

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig deze krans, vooral met een witte laagje verf er over heen! Ik krjg helemaal zin om ook weer aan de slag te gaan! ;)

    groetjes,
    Mirelle

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige krans,gaaf voor je zus dat de winkel haar kransen verkoopt,ik vind het ook heerlijk om ze te maken,ik wens je een fijne week,lieve groet Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig zo kom je helemaal in de wintersferen.
    En heb je eigenlijk drie keer genoten.
    Eerst de wandeling, twee het maken, drie de sfeer als het aan de muren hangt. Slik, klein beetje jaloers. Groet'n vrouwe Papenborg, Monica

    BeantwoordenVerwijderen