De kleur is rood


Het zijn de normale gebruiksvoorwerpen die nooit echt opvallen, maar vandaag zag ik hem staan omdat ik zoals elke dag er een boterham uit wilde pakken.
En dan ineens zie je de schoonheid van zo'n oude broodtrommel. De rode emaille kleur is intens en de vorm is heel mooi. Tijd voor een fotosessie. Om het plaatje compleet te maken zijn ook de twee emaille trechtertjes in rood en wit door mij gefotografeerd. Ik blijf dit toch een geweldige hobby vinden. Alles zo neerzetten dat ik voor mijn gevoel de perfecte foto van het voorwerp maak.

16 opmerkingen:

  1. Zeker een mooi oude broodtrommel Hiakey,de oude rode trechter past er perfect bij!!!

    fijn weekend
    Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk he dat fotograveren en je emaille is om te smullen, groetjes Irma en een heel fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie broodtrommel! Mooi gefotografeerd!
    Groetjes, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig. en ook een hele mooie kleur rood. Wesco heeft ze ook nog steeds te koop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi neergezet! Ik heb ook zo'n oude broodtrommel (wel in een andere kleur), nog van mijn ouders geweest. Ik vind ze zo leuk!
    Fijn weekend,
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is geweldig !!! en rood ja !! en mooi.............fijn weekend liefs Ria....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh mooi rood!! heb ik ook net aan het toevoegen in de keuken heerlijke kleur bij dit jaargetijde!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om te zien die broodtrommel, mijn moeder heeft die ook in oranje/rood kleur.
    Ze gebruikt hem ook dagelijks.

    groetjes stina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vandaag is rood, de kleur van de liefde.

    Hij is leuk...
    fijn weekend, lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij is deze identiek aan het exemplaar dat ik kort geleden bij de brocanterie in Voorst heb gekocht, alleen dan in het wit. Ook weer erg mooi, al is hij wel erg rood....

    Fijn weekend,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je heb er dan ook echt oog voor Haikey. Je maakt prachtige stillevens om ze daarna zo mooi op de foto te zetten.
    Heerlijk hè dat e je dan zo uitleven kan.
    Fijn weekend.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ha, foto's naar m'n hart! Prachtig dat rood bij die witte achtergrond! Die zijn wel ansichtkaart-waardig hoor!
    Heel fijn weekend!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. bah ik snap nog steeds niet waarom ik die mooie blauwe van mij in een opruim woede zo de vuilnisbak in heb gegooid ... Leuke fotos vooral die laatste ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie kleur rood, prachtige trommel en trechtertjes! Fotograferen is zo leuk en altijd een uitdaging om er iets moois van te maken.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. mooi rood is niet lelijk...
    ik heb dezelfde, maar dan in het creme...
    Ik maak er ook dagelijks gebruik van..
    Groet, cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Vorige week nog heb ik een nieuwe waterkoker and broodrooster/toaster moeten kopen... knalrood allebei! :D
    Mooi, fris kleurtje.

    BeantwoordenVerwijderen