Papaverbollen


Op de een of andere manier spreken bloemen die uitgebloeid zijn mij altijd enorm aan.
Zo ook de uitgebloeide klaproos met zijn mooie zaaddozen. Men noemt ze ook wel papaverbollen. Hoe langer ze staan, hoe verweerder ze eruit zien, hoe mooier voor mij om ze in beeld te krijgen.

Deze foto's heb ik vorig jaar gemaakt tijdens één van mijn vele bezoekjes aan de moestuin.
Ook dit jaar staan ze er met velen. De eersten zijn al door mij geplukt (zie foto).
Na een droog proces van weken ga ik ze verwerken in een krans.

13 opmerkingen:

  1. Mooi he!!
    ik had ze in mijn bruidsboeket 13 bijna 14 jaar geleden.
    Gecombineerd met rode rozen en veel groen.
    fijne avond, Cobi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat gaaf hè...ze zijn mooi!
    Leuk dat je ze in een krans gaat verwerken.

    Groetjes Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk !! ik ben benieuwd .....je laat hem vast wel zien hier.......mooi foto's fijne avond......liefs Ria.......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een rijkdom dat je zoveel papaverbollen hebt dat je er een krans van kan maken. Prachtige foto,s ook de papaverbollen op hun retour. Maar glorieus op de foto, prachtig,

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de klaprozen mooi maar als ze zo als bol overblijven zijn ze ook heel mooi. Dat wordt vast een prachtige krans.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt schitterende foto's. Wat leuk om te horen dat je ze in een krans verwerkt. Bij ons staat heel de tuin vol ermee, die ga ik dus allemaal bewaren.
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend, zowel de nog hele versie als de hele verweerde versie. Ben benieuwd naar de kransen die je gaat maken!
    Groetjes
    Dani

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt 't weer geweldig in beeld gebracht, ik vind je foto's zo mooi!

    Leuk om daar een krans van te maken...

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja die zijn leuk., en ook een leuk idee om er een krans van te maken.

    groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kijk uit naar de krans die je gaat maken. Mooi die papaverbollen.

    Groet,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ben erg benieuwd hoe die krans er uit gaat zien. Wel laten zien dan he?

    Groetjes,
    Gonda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En nu wachten we allemaal op foto's van de krans die gaat komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen