schatten van Vlieland

Vanaf de boot genomen...

Zoals gebruikelijk zoek ik schelpen zodra ik voet op het strand van Vlie zet. Meestal weet ik meteen wat ik daarmee kan gaan doen. Zo ook dit keer. In een vorige blog heb ik jullie al eens de schelpen bollen laten zien. Nu heb ik weer nieuwe schelpen en kan dus weer nieuwe maken.
Het band wat ik heb gekocht ga ik gebruiken voor een ophangsysteem voor mijn zoon z'n longboard (zit tussen skateboard en surfboard in).
Wat ik precies  met de scheermessen ga doen weet ik nog niet zeker. Ik zit eraan te denken om ze om een glas te draperen met een stukje touw en dan heb ik voor buiten op de tafel mooie waxinelicht houders. Het kaartje is gewoon een cadeautje voor mezelf :-)

10 opmerkingen:

  1. Schelpen vind ik altijd zoiets teers hebben. Ook de binnenkant. De zee heeft trouwens iets magisch. Ik kan me voorstellen dat je Vlieland prachtig vindt. Dag, Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn nog eens zilte "schatten". Prachtig om van te genieten, foto,s en stillevens mee te maken. Zo heb je nog heel veel plezier van een bezoekje aan vlieland.

    Een lange strandwandeling tegen de wind in, leegt en ruimt letterlijk je hoofd op.
    Fijn weekend, Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto die je vanaf de boot genomen hebt...ik ben benieuwd wat de eindresultaten zijn...strand en schelpen scoren bij mij altijd hoog :)

    Een fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heerlijk stilleven. De messen om een waxineglaasje lijkt me een leuk idee. met vriendelijke groet, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gedaan Haikey, van schelpen krijg ik nooit genoeg..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige beelden......
    Je blog is ook zo mooi geworden...
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor die schelpen, kinderen vinden het ook zó leuk om schelpen te zoeken.
    Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, we wachten af.

    Groet
    stina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je heb weer een heerlijke paar dagen op Vlieland achter de rug en met weer vele strandvondsten. Prachtig om een waxinelichtje te bekleden met de scheermesjes. Ook de ansicht vind ik prachtig.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie foto's van de schelpen. Ook het kaartje is een schatje! Leuk om als je schelpen vind gelijk erbij te verzinnen wat je er eens mee gaat doen. Dat heb ik ook met bepaalde dingen. Dan vind of koop ik iets en dan weet ik dat ik er iets mee ga doen, en dan is het de kunst om iets creatiefs te verzinnen.
    Ik wens je een fijne week toe,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige blog heb je. Ik krijg gelijk heimwee.
    Heimwee naar Vlieland; de zee, het strand, de schelpen, de lucht, de wind, de duinen....................
    Allemaal herinneringen..... en duizenden voetstappen.....

    BeantwoordenVerwijderen