De Stoel van de Buurman

Deze stoel is al vele jaren in mijn bezit. Nooit heb ik echt aandacht aan hem besteed. Hij stond daar maar te staan. De stoel van de Buurman. Toen ik een klein meisje was stond hij in de gang bij de buren van mijn ouderlijk huis. Hij had toen een groen jasje met een rode sky-leren zitting.  Elke dag schilde de buurman zittend op de stoel de aardappelen. Toen de buurman overleed moest ook de stoel plaats maken voor een andere nieuwe moderne stoel. Als jong meisje kreeg ik de stoel voor later op kamers. De kamer is ondertussen een huis geworden en heeft de stoel van de buurman een nieuw wit jasje gekregen. Eerst heeft de stoel van de buurman  jaren op de kinderkamer gestaan. Nu anno 2010 staat hij in de woonkamer en wordt er elke dag gebruik van gemaakt. Niet omdat hij nu zo geweldig zit, maar meer omdat hij voor de computer staat. De stoel van de buurman is hoogbejaard en verdiend het om heel even in het zonnetje te staan...

9 opmerkingen:

  1. Hoi Haickey,

    Wat een leuk verhaal over de stoel van de buurman. Al een hele geschiedenis draagt hij met zich mee! Ik zie het al helemaal voor me...zo'n oud baasje met een pannetje aardappels, een mesje en dan heel rustig van die hele lange slierten schillen.
    Bijzonder dat deze stoel bij jou ook al zo'n geschiedenis heeft gemaakt!

    Hij ziet er nog goed uit voor zijn leeftijd!

    Groetjes
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn mooie herinneringen, daardoor worden spullen dierbaar.
    fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een stoel met een geschiedenis is altijd bijzonder...! Mooi dat het ook nog zo intensief wordt gebruikt en op deze manier je mooie herinneringen aan je buurman levend worden gehouden! Ik heb er mooie beelden bij, zoals hij daar zijn aardappels zat te schillen!

    Ik wens je een fijne zonnige dag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Spullen met een verleden zijn altijd het mooist! En die stoel heeft dat prachtige kussentje erop zeker verdiend!
    Fijn weekend!
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk dit is nou leuk!!!!!
    Ook wens ik jou een heel fijn weekend!!!
    Groetjes Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Eigenlijk grappig zo'n verhaal over een simpele stoel, en dat het dan ook nog een ontzettend leuk verhaal wordt.
    De stoel van de buurman, leuk.
    Claudia.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat de stoel zo mee verhuisd is naar verschillende plekken in huis, altijd leuk ook als er herinneringen aan vast zitten.
    Je vorige post vond ik ook erg leuk in de long beach stijl , doet echt zo heerlijk zomers aan dat sfeertje .
    fijne weekend verder , groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk verhaal over de herkomst van de stoel Haikey. Hij staat prachtig in de witte kleur en met het mooie kussen erop.
    Die verdiend zeker een plaatsje in de spotlights.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk verhaal zeg...en wat geweldig dat jij die stoel gewoon nog hebt! Zulke dingen worden heel vaak in een vlaag van opruim-woede weggegooid ;)

    Een hele fijn zondag voor jou!

    Groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen