Oude foto's uit 1952

Het moet rond 1952 zijn geweest dat deze foto's zijn gemaakt. Het is mijn moeder die op de foto staat toen ze ± 18 jaar was. Ze was als dienstmeisje in dienst bij een vooraanstaande familie.
Ze staat hier op de foto met de jachthond bij het zomerverblijf van de familie. Als klein meisje hing ik altijd aan haar lippen als ze vertelde over haar diensttijd en over de avonturen die ze daar beleefde. Ze heeft zelfs mijn vader ontmoet in deze periode en kan dan ook terug kijken op een fijne tijd.

Waarom ik deze foto's laat zien?
Nu, mijn moeder vroeg me of ik ze op de computer kon bewerken zodat ze weer wat helder en frisser zouden worden. De linkse is aardig gelukt en de rechter moet ik nog doen.
Als dit allemaal goed gaat dan ga ik meer foto's van haar digitaliseren of wel op de computer zetten en bewerken.

12 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige hoge leeftijd heeft je moeder bereikt...en dan nog vragen om helder en frisser op foto's te worden hi hi! Ik vind foto's van vroeger altijd erg leuk, ik heb op zolder ook nog veel foto's van mijn ouders liggen (die inmiddels beiden zijn overleden)!

    Nog een fijne tweede paasdag! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is je moeder al zo oud ?? geweldig.ik hoop dat de mijne het gaat worden............die is nu 81 ! ....mooi gedaan hoor die linke foto........leuke herinnering ook !!

    Nou lieve groetjes van mij........

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Haikey, ik zie net dat je m'n 160 ste volger bent. Had jou blog nog niet eerder gezien, dus ik ga nu snel even kijken.
    Groetjes Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, wat grappig, zie dat je in Drenthe woont, ik ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig die oude foto's! Mooi als ze bewerkt (en misschien wat duidelijker) zijn, maar toch heeft dat echte oude ook wel wat. Geweldig hè, die verhalen over vroeger!
    Ik wens je een hele fijne 2e paasdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Haikey,

    Bedankt voor je leuke reactie bij mij!!
    Ik heb effe jouw blog bekeken, maar wat een prachtige schilderachtige foto;s maak je... Super zijn ze!!

    Fijne pasen!!
    Groetjes Carolina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi hi...ik zie dat je het jaartal hebt aangepast..ik vermoedde al een mogelijke vergissing!

    Weet je dat ik zelfs de rekenmachine er bij had gepakt...en er al heel verbaasd over was, omdat zij jou dan op hele late leeftijd zou moeten hebben gekregen!

    Maar ook 86 is een prachtleeftijd, ik hoop dat je nog lang van haar mag genieten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @ Home and Lifestyle,

    Ik was een beetje dom!
    vergiste me maar liefst tien jaar :-(

    lieve groet, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto,s en wat zal het een bijzondere tijd zijn geweest voor je moeder. Wellicht hard werken en dan vaak ook het standverschil wat er bestond. Maar zo te zien en als ik goed lees, moet ze het goed hebben gehad. Heerlijk als je daar nog goede herinneringen aan overhoudt. En zeker als je de grote liefde ook in die tijd leert kennen. Goed van je dat je de foto,s goed kan bewerken want de linker is een stuk helderder.

    Fijne 2e paasdag, groeten Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk altijd die foto's met een verhaal erachter. Kostbaarheden om te koesteren!

    Fijne 2e Paasdag!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige oude foto's van je moeder...en het bewerken is je hartstikke goed gelukt! Super...

    Fijne paasdag nog...geniet ervan.

    Veel groetjes, Veronique

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig de foto van je moeder en de verhalen die daar bij los komen. Iedere foto verteld een verhaal en dat is zo mooi. Wij hebben jaren terug ook veel oude foto's bewerkt zodat ze er iets beter uitzagen, een intensief maar heel leuk werkje.
    Fijne Paasmaandag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen