Jasbeschermers

De hele week druk in de weer geweest met het haken van een paar Staphorster jasbeschermers.
Iedere dag na het werk de haaknaald weer ter hand genomen en vandaag op zondag de laatste steken gemaakt. Het was nog een heel karwei om de jasbeschermers op de fiets vast te maken, maar  uiteindelijk is het me gelukt. Ik weet niet of ik morgen de straat op durf want het is best wel heftig geworden.
Een soort gelijk patroon is te vinden op de website van de Landleven.
www.landleven.nl/jasbeschermers
Het patroon dat ik heb gehaakt,  komt uit de Libelle van jaren terug en zal ik scannen voor de liefhebber.

37 opmerkingen:

  1. Nou ik kan totaal niet haken, dus heb het patroon niet nodig, maar vind ze wel helemaal geweldig, heel apart!
    Groetjes en alvast een fijne week,
    Madelon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ik wist het wel ik ging morgen geloof ik de hele dag fietsen en iedereen jaloers maken want dit is toch geweldig!

    fijne (fiets)week,
    Jeanette

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh wat een gave fiets heb je en net als Jeanette zou ik blijven fietsen,super hoor en knap dat je zoiets kunt maken,fijne week,groetjes Joke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem supergaaf!!
    en natuurlijk fiets jij er morgen op weg!!
    Ik weet het zeker!!
    Zo mag je echt wel gezien worden hoor!!
    Ik wilde dat ik kon haken!!
    fijne avond
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij zijn ze gewoon superhip, ik zag ze pas geleden ook op een andere blog! Gewoon mee gaan fietsen, misschien krijg je onderweg wel opdrachten om er voor anderen ook een stel te maken hi hi!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gauw op je fiets het dorp in, deze wordt niet gauw gepikt, want hij valt echt wsel op. Ik vind het prachtig en een hele "haak"klus. Wat is het leuk geworden, je kan er trots op zijn.

    Groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Haickey,
    Dank je wel voor je reactie, en voor het plaatsen van een link.
    Mooie jasbeschermers heb je gehaakt! Daar kan je heel goed mee voor de dag komen hoor!!!
    En wat een prachtige foto's maak je, ik heb lekker even rondgeneusd op je blog. ik ben helaas niet zo goed met foto's maken, maar oefening baart kunst zeggen ze dus veel oefenen maar.
    Ik wens je een hele fijne week toe,
    Groetjes van Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze super-gaaf zeg; daarmee maak je helemaal de blitz...
    Fijne avond verder, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. helemaal super zijn ze, heb je ze goed vast gemaakt...je moet wel een beetje lef hebben maar dat zit toch wel goed?
    Groetjes jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou laat je maar zien hoor morgen !!

    ZE ZIJN GEWELDIG !!!!

    Fijne week lieve groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zijn je jasbeschermers mooi!!! Toen ik 18 was (lang geleden) had ik een oude opoefiets op de kop getikt. Ik had toen dat patroon moeten hebben... Heel knap gemaakt!!

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  12. WAUW!!!!!wat knap gemaakt en wat een gave zadelhoes, tuuuuurlijk meid jij gaat gewoon trots op die fiets zitten want die mooie jasbeschermers mogen best gezien worden.

    lieve groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind ze prachtig. Jaren terug ben ik met Roos in Staphorst geweest en daar fietsten ze er allemaal mee. Geweldig al die kleuren, mooi gemaakt. groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn die mooi!!!! Echt super. Wat zul je veel complimentjes krijgen!Zo heb je ook eer van je haakwerk. Heel leuk!!
    Fijne dag.

    Groetjes van geartsje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow zeg wat gaaf. Gewoon mee gaan fietsen hoor, helemaal trendy. Alleen zullen ze het er niet af stelen.....? Het is zo mooi.
    Zou ik trouwens van je het patroon mogen?
    Ik kan dan niet haken maar ik ga mijn mamsie maar eens lief aankijken.....
    Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Haikey,

    Wat leuk die gehaakte jasbeschermers, daar kan je echt wel mee voor de dag komen hoor.
    Erg mooi gemaakt.
    Kom voor het eerst op je blog, en kom zeker weer terug! Heb me bij je volgers gezet.
    Fijne week.

    groetjes Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hier wordt een mens toch hélemaal vrolijk van!!!
    Knap gedaan!
    Bij het zien van dit typisch Hollands folklore moest ik even in de diepe la gaan struinen waar ik in de loop der jaren veel bladen bewaar met artikelen die me aanspreken, het ligt overvol.....maar ik ben maar wat blij dat er in die oude Engelsecommode 4 diepe/hoge laden zitten waar veel in kan.
    Ik blader nu door 'n oude Libelle(1995) met Hollandse folklore patronen van truien voor groot en klein.Tijdloos mooi!

    Ik zie het helemaal voor me......jij op de fiets........en straks heel Nederland in de ban van de Staphorsterjasbeschermer;-)

    Fijne dag.
    Groetjes,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Op zoek naar gehaakte jasbeschermers kwam ik je super site tegen. Mooi gemaakt zeg met mooie kleuren. Is het mogelijk om het patroon uit die oude libelle te ontvangen?
    Groetjes
    San
    amm.roodapestaartquicknet.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Super je jasbeschermers!
    En inderdaad heel knap dat je hem zelf hebt gemaakt maar bijna iedereen zegt dat ze niet kunnen haken dan klik je op de link die aangegeven word dat je ze ook kan kopen compleet met sleutelhanger er zijn verschillende en erg mooi kosten 49.95

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hallo Haikey zou ik ook het patroon mogen hebben van de jasbeschermers.hartelijk dank voor
    de moeite.Groetjes (bakwil@home.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goedemiddag,

    ben al lang op zoek naar dit patroon.
    is het mogelijk die toe te zenden?

    anja at jooan.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt helemaal top dit, had ze ook al gevonden maar geen goed patroon... Wil graag samen met m'n moeder aan de gang, zou ik het patroon van je mogen ontvangen?
    zou ik echt top vinden!!
    weet zeker dat de fiets (net als die van jou) er echt veel mooier op wordt!
    dank je wel alvast.

    vriendelijk groetend vanaf een zonovergoten Terschelling, Karin
    (ccstam@zonnet.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hai Haikey,

    mooie kleurencombinatie en leuk in combinatie met het zadelhoesje!
    Indien lezers niet kunnen haken of geen tijd hebben, Simeli verkoopt kant en klare gehaakte jasbeschermers welke bevestigd worden aan het spatbord met behulp van speciale Simeli clipjes.
    Deze clipjes kunnen ook los worden besteld indien u graag zelf een jasbeschermer gaat haken...
    Neem eens een kijkje op mijn website: www.simeli.nl

    Met hartelijke groeten,
    Simone.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi
    Vind de jasbeschermers echt helemaal super. Mag het het patroon alsjeblieft?

    Groet Diana
    dianahoornaar@hotmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi Haikey,

    Wat heb je een prachtige kleuren gebruikt zeg!
    Ook ik zou heel graag het patroon willen hebben. Is dat nog mogelijk?
    Alvast heel erg bedankt.

    Groetjes Mariëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dag Haikey,

    Ik vind de jasbeschermer super gaaf!
    is het mogelijk het patroon te verkrijgen?
    MVG Doetie van Dijk
    doetiekramer@home.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hallo,

    Wat suuuper gaaf!!
    Zou je mij het patroon toe willen sturen?

    groetjes Lysanne

    lysannebergsma@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Hier ook op zoek naar een patroon. Post is al wat ouder maar zou je hem mij willen toe sturen? Yvonne punt Schotpoort apenstaartje gmail punt com

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat ziet dat er mooi uit! Zou je mij het patroon ook toe kunnen mailen? cklaveren apenstaartje hotmail punt com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ook ik ben al lang zoekende..heb het patroon uit landleven maar daar kwam ik niet uit. Heel graag zou ik nog een poging wagen, heb je eventueel het patroon nog beschikbaar? Zou er erg blij mee zijn.

    Groetjes jpostma05@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hallo Haikey,
    Je blog is al van een hele poos geleden, maar ik ben nu op zoek naar een patroon van gehaakte jasbeschermers en ik vin die van jou heel mooi> Heb je de scan van het patroon uit de Libelle nog?
    Wil je die mij dan toesturen? annette.vooijs@ebsderots.nl
    Dank je wel

    groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hoi,

    Wat een prachtige jasbeschemer zijn dat, echt super mooi!
    Ik wil er ook graag haken, maar kan nergens een geschikt patroon vinden. Zou je mij het patroon uit de libelle willen toesturen? hanne-clemens@hotmail.com. Dankje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. weet dat de originele post al ouder is maar zou ik het patroon ook nog mogen hebben van jou? heb je hem trouwens in katoen gemaakt? en met clips aan je fiets?
    dank je hildebogaerts@yahoo.com
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  34. ook ik ben al reeds geruime tijd op zoek.
    helaas is er inderdaad weinig te vinden.
    graag zou ik het patroon ontvangen via de mail op sawdebruijn@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Graag zou ik het patroon van je ontvangen. Je mag het sturen naar beifei71@gmail.com
    Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  36. is het patroon nog te krijgen. mijn oude jasbeschermers zijn toe aan vervanging, ze hebben flink last gehad van het weer
    mijn mail adres scam.kleeff@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  37. is het patroon nog te verkrijgen? door het weer zijn mijn oude echt aan vervanging toe!
    mijn mailadres scam.kleeff@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen