Lavendel en wespenvangers

Thuis gekomen gelijk bij de voordeur mijn laarzen aan gedaan en de jas op de kapstok gehangen. 
Nou ja, kapstok! (lees je later nog wel).
Snel een bezoekje gebracht aan het tuincentrum voor wat leuke planten, waaronder een nieuwe olijfboom (veel te duur!) en lavendel.
Ik ben verliefd op deze plant en niet alleen om de geur in de zomer, maar zeker ook om de vergrijsde tint die deze plant heeft.


Sommige dingen hebben de lange winter niet overleeft. Ook een paar wespenvangers zijn stuk gevroren. Ze lijken nog heel, maar op het moment dat ik ze oppak vallen ze uit elkaar.
Jammer want deze waren oud...



11 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat je wespenvangers stuk zijn gevroren.
    Lavendel is prachtig hé bij mij hebben ze de winter niet overleefd dus ook een paar nieuwe gekocht.
    Vorig jaar had ik achter de vijver 10 lavendelplanten gepoot,
    Helaas allemaal dood gevroren
    Deze zomer maar een nieuwe poging wagen.
    Heel veel tuinplezier en geniet nog even van het mooie weer
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sund (zonde), zeggen de Friezen, het breken van de wespenvangers. Maar wie weet hoeveel geluk nu op je pad komt.

    Lavendel is inderdaad prachtig, ook zonder bloei. Weet je dat je van de bloeiende lavendel, lavendelijs kan maken. Dat klinkt misschien gek, maar het smaakt heerlijk.

    groetjes Pauline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. War zonde van je wespenvangers, maar hier heeft inderdaad ook niet alles de koude winter overleefd. Ik heb in de voortuin ook een rij lavendel staan, als de bloemen tevoorschijn komen, geeft dat altijd zo'n mooi effect!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Haikey, Ik heb net via via je blog ontdekt. En ik vind het erg leuk om heier te zijn. Heb me aangemeld als je volger.

    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi .wat jammer van je wespenvangers.......er heeft vast water ingestaan.heb ik ook wel eens gehad..............er is bij mij ook een pot stuk gevroren en daar zaten wel gaten in dus je snapt het toch niet hoe dat kan.......leuk mijn give away op je blog ! bedankt !! lieve lente groetjes van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige lavendel ....ik kan hem bijna ruiken. Ik stond weer te twijfelen bij het tuincentrum of ik een paar plantjes mee zou nemen. Maar de witte violen hebben het toch gewonnen. Ach het seizoen is nog niet voorbij.
    Jammer van die wespenvangers... Het duurt gelukkig nog even voordat ze er weer zijn.

    Groetjes
    Almay

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Haikey,
    ben het helemaal met je eens: lavendel is niet alleen heerlijk geurend, maar ook zo mooi van kleur!
    Ik ben net als Almay nu nog even voor de violen gegaan...maar staks met wat mooier weer...MMMMM
    Lieve groet, Nieneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zonde van je wespenvangers, er is dit jaar heel veel stuk gevroren met die ellenlange winter. Mooie lavendel, ik hou ook van de grijze tinten.
    groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig Lavendel, ben daar ook zo gek op. Jammer van je wespenvanger, vooral omdat ze al zo oud waren.
    Fijn weekend.
    Groetjes Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ......Och,och....wat jammer toch....dat je oude wespenvangertjes stuk zijn.

    Ik haal ze altijd naar binnen en ze staan de hele winter gezellig op de plank boven het raam tussen oude vogelkooitjes en belse bloempottekes.

    Lavendelplanten....ik heb het al vele malen geprobeerd maar die willen het niet doen in mijn tuintje,heb sinds enkele jaren wel lange zinken bakken buiten onder het raam en die doen het wel.
    De geur is heerlijk, moet ook altijd wat gebonden bosjes in huis hangen.

    Fijn weekeind en geniet van de prille voorjaars pracht!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja hier heeft ook niet alles het overleefd, pakte gister een grote pot op (meegenomen uit Mexico en helaas!!!!). Jammer hoor, ik hou van lavendel, heb het nog niet in de tuin staan, ga het dit jaar wel proberen.
    Groetjes Madelon en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen